2005. május 1., vasárnap

Homo Ludens CV

Valamikor 1973. márciusában egy "szex" nevű, népszerű játék közben fogantam.
A legkorábbi időkről fennmaradt képes dokumentumok és a szemtanuk beszámolói alapján tudom, hogy egész korán a grimaszolás nevű játékot fejlesztettem szinte művészetté. Cumim nem volt, mivel a szívást sosem szerettem.
Életem következő állomásait a csörgő, a labda és a különböző flakonok jelentették, amik a kádban eltöltött időnek adtak értelmet.
Nagyjából 5 éves lehettem, amikor megkaptam (megkaptuk, hugommal) életem első komoly LEGO(c)-ját Amerikából hazatért nagynénémtől. A LEGOzás élvezete és öröme 18-20 éves koromig aktívan elkísért. 9-10 éves koromtól egy Matador(c) nevű fa építőjáték játszott még nagy szerepet a kreatív életemben.
Az iskola - a várakozásokkal ellentétben - számtalan új játéklehetőséggel gazdagította életemet. Ezek közül is kiemelkedik a "Hogyan leshetnénk meg a lányok bugyiját?" és a "Bandában menő srácok vagyunk" c. játékok. Szintén általános iskolás koromban láttam a tvben az Elveszett Világok (Les Mondes Engloutis) c. rajzfilmsorozatot!
A gimnázium fordulópontot jelentett az életemben, hiszen 1989. tavaszán egy barátomnál megpillantottam a Dungeons&Dragons Advanced és Expert Box-át. Ezek után felpörögtek az események, AD&D Players és Dungeon Master Handbook, Monsters Compendiums, Magyarország valószínűleg első 20 oldalú dobókockája, szerepjáték (rpg) klub a Pecsában, majd a Kolosban és 4 másik középiskolában, részt vettem a Harc és Varázslat magyar nyelvű rpg munkálataiban és megrendeztük az 1. magyar szerepjáték találkozót a Pataky Művházban.
A egyetem alatt az egyre komolyabban vett pen&paper rpg-k kiegészültek számítógépes játékokkal, amiket a teológia új számítógépes termében reggeltől estig nyomtunk. Emlékszem rektor úr be is hivatott, hogy számoljak be róla, hogy milyen adatokat tartalmaz a gép \WARLORDS2 mappájában tárolt anyag.
Norvégiai ösztöndíjam alatt meghatározók voltak a PBM (play-by-mail) típusú szerepjátékok, mivel addigra interneten is hozzáférhetővé váltak (Túlélők Földje, majd Káosz Galaktika). A norvég népi játékok megismerésén és gyakorlásán túl az addig is nagyon vonzó kártyajátékok (sosem pénzért, tétre!!!) új generációjával a Magic, the Gathering-el ismerkedtem meg. Ez utóbbival mind a mai napig rendszeresen járok kisebb-nagyobb versenyekre.
Lelkészi szolgálatom ideje alatt a távolság miatt havi 1-3 alkalomra csökkent az rpg alkalmak száma. Ennek ellenére nem volt olyan ifjúsági, hittanóra, ahol ne játszottunk volna valamit.
Néhány éve, a világ nyitottabbá válása hozta életem eddig utolsó jelentős lépését: a japán rajzfilmek (anime) iránti régóta tartó csodálatom 2002. novemberében egy PlayStation2 beruházására indított, amin mind a manga játékok, mind a beszerezhető anime DVD-k sok örömet okoznak.
9 éve élek együtt (5 éve házasságban) legjobb játszótársammal, Lindával, akivel sokféle játékot kipróbáltunk már. Jeleneg egy három és egy egy éves játszótársam is csak arra vár otthon, hogy végre bezárkózzam velük a gyerekszobába.

Novotny Dániel, Homo Ludens
2004. április


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése