2014. január 18., szombat

menny föld pokol

Járok egy amolyan intellektuális beszélgető körbe. A világképeink volt a téma tegnap. Kezdő feladatban arra kértek minket, hogy a menny-föld-pokol hármasságát jelenítsük meg rajzban valahogy. Nyilván kapásból minden porcikám tiltakozik az ilyen mitologikus marhaságok ellen, de csak kicsit kellett belegondolnom, hogy ha máshogy nem is, de legalábbis irodalmilag igenis komoly súlya van ezeknek a szavaknak. Szóval nem lehet csak úgy lesöpörni az asztalról.

menny - föld - pokol
Valami egyszerűt akartam rajzolni. Ebből aztán egy igen kacifántos rajz kerekedett, fekete szárnyú aggyal és fehér szárnyú szívvel, az öt érzékszerv megjelenítésével, és egy csomó zsinórral, ami összeköti az érzékszerveket mind az aggyal, mind a szívvel, hogy oda vissza rángathassák egymást. A rajz maga is elég bandzsi lett, és végül sokkal bonyolultabb, mint amennyire értelmes...

Aztán rajzoltam egy másikat is. Miközben az elsőn dolgoztam, a fejemben megszületett a második. És ezt szerintem nagyon eltaláltam. Tiszta, világos, egyszerű. Mégis értelmesnek tűnik nekem. Nagyon nem akarom magyarázni, de a mag az élet, a tűz el is tud emészteni, a szél meg fúj ahogy akar...
Szóval íme a menny és a pokol:

menny és pokol

Így megy ez. (by KV)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése